streda 30. marca 2016

Ako na prvú výstavu? Úprava srsti tesne pred výstavou a na výstave

Keď už máme podanú prihlášku, zvládnutý výcvik, poznáme štandard plemena a termín výstavy predo dvermi je dôležité sa zamyslieť, čo s finálnou úpravou nášho psa.

Ako som spomínala už v predchádzajúcich článkoch psy majú rôzne typy srsti v závislosti od štandardu pre dané plemeno. Každé plemeno a typ srsti si teda vyžaduje špecifickú úpravu a samozrejme, aby sa to dalo docieliť srsť musí byť udržiavaná.  

V zásade neodporúčam salónovu úpravu.  Moja osobná skúsenosť a poučenie z výstav  je, že najlepšie je poradiť sa s chovateľom. Nám totiž prvé výstavy, kedy sme skúšali na každú výstavu iný salón priniesli rovnaké hodnotenia rozhodcu: pes pekný, ale úprava strašná. A to je výsledok, ktorý veľmi mrzí. Lebo so škaredým psom neurobíte nič, ale "dovrzať" pekného je škoda. A tak, keď už sme prešli všetky salóny v Poprade, som oslovila chovateľku, od ktorej som mala psíka, ktorá mi psa najskôr upravovala a potom som sa postupne naučila upravovať sama. Dnes už síce skúšam aj výstavné úpravy iných plemien a zatiaľ s pozitívnymi ohlasmi, ale najistejšia som si vždy u mojich plemien a to malý bradáč a bavorský farbiar.   Takže dôležité je vybrať správnu osobu na finálnu úpravu psa.

Výstavná úprava -  malý bradáč
 
Ja odporúčam každého psa pred výstavou okúpať. Aj krátkosrsté plemená. Nie je to práve pekná vizitka, keď rozhodca pohladí psa a ruka mu zostane špinavá. Nehovoriac o tom, že samotná srsť je lesklejšia a pôsobí zdravšie.
V žiadnom prípade neodporúčam tesne pred výstavou trímovať psa, maximálne pretrhať pretŕčajúce chlpy a to naozaj veľmi opatrne, aby ste mu neurobili "diery". 

Psa odporúčam strihať 2-3 dni pre výstavou.  Ak potrebujete niečo psíkovi prifarbiť, rovnako to urobte 2-3 dni pred výstavou. Možno ste sa práve zhrozili, že je potrebné farbiť psa. Skutočnosť je však taká, že výstavy sú súťaž krásy a tak ako nie všetky MISSky sú originál blondínky, aj psom sa pomáha farbami. Aj keď by sa to nemalo. Ale bohužiaľ konkurencia, ktorá vyhráva, farby väčšinou používa... Ráno v deň výstavy odporúčam vykúpať.

Priamo na výstave sa už len srsť vyčeše do požadovaného strihu. Na výstavach je zakázané používať akékoľvek prípravky na úpravu srsti. Sú krajiny, kde sa to prísne dodržiava, ale vo väčšine krajín vrátane Slovenska, je to len uvedené vo výstavnom poriadku. Takže, ak chceme vyhrať odpozeráme, čo používa konkurencia, ktorá pravidelne vyhráva. :-) A ponuka prípravkov na trhu je skutočne široká. Ja používam Plush puppy a s výsledkami som spokojná a podľa množstva výhercov výstav, ktorí tiež používajú túto kozmetiku, nie som sama.  

www.crazypaws.eu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára